En liten reflektion över livet

I fredags bestämde jag mig för att vara duktig och gå in till stan på kvällen.... och började då fundera över ett ganska lusigt fenomen.....nämligen accessoarer.

Vi tjejer är experter på detta att smycka allt och lite till..... ja först köper vi en väska som accessoar och sen köper vi ett smycke att hänga på väskan som en accessoar till väskan (vår accessoar) och samma sak med mobiler.... vem har inte hängivit sig åt detta fenomen att hänga ett litet mobilsmycke på sin nalle? (jag erkänner även jag har falltit offer för detta trend. japp det är sant efter att i fler år skrattat åt detta larviga trend har jag nu mera oxå ett litet smycke på min mobil. Men till min försvar ska jag säga att jag försöker lura både mig själv och andra att jag har dne endast för att det är en rolig grej och att jag köpte den i Dublin när vi var där som ett minne och som min lilla irlänska skyddsängel).
Och för att ta ett ytterligare exempel hundar eller rättare sagt modeaccessoaren chiuaua. Dessa små hundar är inga hundar längre de är helt och hållet en accessoar som även den ska ha sina egna accessoarer... halsband, töjor, en väska att bli buten i och en massa massa mer (ja jag kan typ inte komma på alla konsiga saker som folk ska ha som accessoarer till sin små chiuauor.)
Lite lustigt är det allt.... att man ska accessoarer till sina accessoarer.... eller hur?
Har vi helt enkelt blivit besatta av accessoarer som fenomen och vill därför ha accessoarer överallt och lite till.....

127949-53 127949-54

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0