Jobba eller inte jobba...

Jobba eller inte jobba det är frågan!
Japp livet handlar så mycket om just detta med jobb. För att klara av livet behöver man ha ett jobb... just det man måste jobba varesig man vill eller inte. För man behöver pengar för att leva... pengar till mat, hyra, kläder, räkningar, mm och för att få pengar måste man jobba.... men det blir problem om man inte får något jobb....

Fan vad jag är trött på att söka jobb och leta och ligga in.... nej jag är inte lat..... det är bara det att man bli lätt nedstämd och känner sig obehöv och överflödig och oönskad när man söker jobb efter jobb inte får mer än möjligen ett mail eller brev tillbaka där det står "tack för vissat intresse för tjänsten XXXXX. Tjänsten är nu tillsatt med annan sökande".
Så nej man är inte lat som arbetslös... (visst det finns säker de som är riktigt lata och så oxå men jag är övertygad om att det flesta som är arbetslösa inte önskar att gå arbetslösa och känna sig meningslösa utan de vill ha ett jobb, men det är ju inte så lätt att få ett).

Kan det inte bara trilla ner ett bra och roligt arbete från himlen som man är som klippt och skuren för och så man bara helt enkelt blir erbjuden och tillfrågad om.... ett jobb som man inte måste söka och som man inte behöver konkurera med tusentals andra sökande till.... Nej det kommer det inte göra.... för sånt händer bara i film och i fantasin.

Nej jag ska inte vara så bitter men jag är som sagt lite leds på detta sökande. Jag har ju i alla fall fått en del jobb på Ica i sommar, men jag önskar mig verkligen ett rikigt jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0