Lite deppig

Lite deppig fredag. Det blåser och regnar ute och inne är det kallt oxå!

Hade tänkte att jag skulle träna idag och sen åka till stan och fixa lite saker. Men jag har lite ont i halsen och känner mig lite deppig idag så jag hoppar träningen! Men åker nog till stan!

Det känns så förbannat hopplöst!! Jag har sökt ett jobb hos ett konsultföretag. Uppdraget är begränsat till ett antal timmar och kommer att genomföras under november och december. Och jag vill verkligen ha detta jobb och företaget är verklign intresserade av att jag ska ta jobbet! Men svårigheten är a-kassan. Det är nämligen så att om man jobbar för ett bemaningsföretag så får man inte stämpla under tiden men jobbar. Detta ovasett om man jobba 1% eller 99%. När man anställs av ett bemaningsföretag står man till detta företags förfogande till 100% oavsett hur mycket man faktist jobbar. Så mitt problm vblir att jag nog blir av med a-kassan om jag ta detta jobb och jag får inte stämpla upp till 100% trotts att jag inte kommer att har en tjänst som är 100%. Detta är förutom den nya regeringens förslag om a-kassan i övrigt det mest korkade jag har hört på länge! Dessutom om man tar jobb av ett vbemaningsföretag så får man inte ta jobb av samma företag förens efter tre månader efter avslutad anställning! Hel förbannat sjukt ju!
Jag menar är inte a-kassan intresserad av att folk jobbar istället för att gå påa-kassa? Det måste ju vara bättre att jag kan jobba minsta lilla än att jag tar ut 100% a-kassa. Men på detta sätt hindar de ju folk i från att ta jobb!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0