Gammalt och nytt

Funderade på en sak. När man letar i sina gamla kartonger och gömmor och hittar något gammalt. Det är en så speciell känsla som sprider sig i kroppen då. En känsla av igenkänning blandad med en massa minnen och även en lite känsla av obekanthet. Eller hur jag ska förklara. Jag tog hem en kartong med mina gamla målarsaker från mamma och pappa och i den fanns massor med saker som jag minns och som är förknippade med minnen. Men samtidigt som var det så länge sedan jag såg dessa saker och kände dem så att de på något sätt ändå känns lite obekanta och främmande. Det är en väldigt konstig känsla. Och jag kom att tänka på min gamla gamla dagbok igår och minns exakt hur den ser ut och jag vet att den finns nerpackad i någon kartong. Och det var en mycket konstig känsla som fanns i mig när jag tänkte på dagboken. En känsla av minnen, både bra och dåliga och en känsla av att jag har förändrat så mycket sedan jag skrev i den. Jag skulle aldrig välja en sån dagbok idag och de saker som jag skrev om i den är saker som har förändrat idag. Samtidigt som det finns känslor och tankar som jag hade då och som jag fortfarande tänker och känner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0