Att vaccinera sig eller icke.... det är frågan...

Som vanligt står det i Aftonbladet om influensan. Och att det råder delade meningar i riksdagen om huruvida man ska vaccinera sig eller ej.
Jag har ännu inte bestämt mig. Jag har hört många bra argument både för och emot. Och har svårt att avgöra vad som väger tyngst. Averin ser om vaccinationerna för ett tag sedan på sin blogg och hade där en stort antal bra argument för varför man inte ska vaccinera sig. Och jag håller med i mångt och mycket men är ändå rädd för att bli sjuk så klart.
Jag brukar dock inte bli sjuk i influensan på vintern och detta trotts att jag alltid har jobbat i yrken där jag träffa människor hela dagarna. Men samtidigt så verkar det vara större risker med denna nya influensa. Det är väldigt svårt. Och om det är som det verkar att vi inte kommer att få något vaccin förens efter jul och nyår så kanske redan det värsta är över.
Har även pratat med många som har haft eller känner människor som har haft influensan och de säger att de har varit riktigt sjuka men efter en vecka eller så så är de friska igen och mår bra.
Svårt svårt svårt...
Vad ska du göra och hur tänker du? Skriv gärna en kommentar och för tankarna och dialogen vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0