att försöka förstå

Nu har jag sovit en natt här på hotellet. Allt känns så konstigt. Förstår ju liksom inget alls av varken vad de säger eller vad det står någon stans. I stort sett allt är på japanska, bara typ lite få ord på engelska på hotellet. När vi åkte bussen från flygplatsen till Okazaki station så uppmanade de folk som ville gå av att trycka på "the butter" fast jag är övertygad om att de menade att man skulle trycka på "the button". Så de är inte så toppen bra på engelska här inte.
Men jag är lite farschenerad över Japan ändå. När vi kom till bagagebandet på flygplatsen stog det en man och rättade till väskorna så att de låg bra på bandet när det kom ut. Här finns det folk till att känns det som, och det gillar att har uniformer eller arbetskläder. Trotts att det inte finns nästan några papperskorgar eller ställen att slänga skräp på så är det väldigt rent över allt.
Idag ska vi väl trava runt lite här i  Okazaki efter att vi ätit frukost och duschat. När min bror slutar skolan ska vi träffa honom och äta lunch tillsammans.
Imorgon reser vi ner till Beppu och ska stanna där i fem nätter. Sen åker vi vidare.
Men nu är det dax för att åta lite frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0