min första dag här i japanland

Så har jag varit här i japan en hel dag nu då. Efter en ganska seg och långsam morgon gick vi ut och gick på stadens gator, gick bla till Daiso. En affär där nästan allt kostar 105yen, lite drygt 10kr alltså. Köpte en söt liten nyckelring.
Sedan tog vi en fika på en ställe som heter Dennys. Trevligt och gott.
Efter detta möte vi min bror och gick och åt lunch. Lite italiensk/japnsk lunch.
Vi har ett slags tågbiljetter som heter  Japan Railway. Och för att kunna använda dessa måste man aktivera dem och dett var vi kunde vi bara göra inte i Nagoya. Så det blev tåg in dit. Stationen där är inte bara station det är också ett enormt köpcenter som är cirka 50våningar högt. Vi åt mat på ett stället där också. Det är inte lätt alls för en som mig som är vegitarian. De vet knappt vad det är och än mindre har de någora rätter som är vegitariska typ. Får se hur dte ska gå nu när vi är ute och åker utan Chris som kan hjälpa mig att översätta. Det är ju vldigt sällan som de har någon info på engelska eller pratar engelska. Så han har skrivit en lapp på japanska med info om att jag inte äter kött och är vegitarian och så som jag ska vissa upp när vi ska beställa. Så vi får väl se hur det går. Men  men jag får väl leva på det som finns och köpa bröd, inte för att de har några mängder med bröd, men i alla fall bröd och frukt.
Nu ska jag hoppa ner i sängen och sova. Ska upp tidigt imorgon för att vi ska åka till Beppu.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0