Det är så svårt...

Ja det är verkligen så himla svårt. Vi ska göra praktik under två tioveckorsperioder inom min utbildning. Den första perioden börjar i i februari nästa år. Jag vet att det är ju ett tag kvar till dess men jag vill ändå försöka att lösa var jag ska vara så snart som möjligt. Och det är så svårt.
Jag vill ju så klart att det ska vara något som är roligt, något som ger mycket att jag lär mig en massa bra saker. Och så vill jag ju gärna att det är något som man kan skriva upp i sitt CV som en merit och samtidigt vill man ju att det kanske ska kunna leda till ett jobb. Att de på under praktiken ska tänka ”vad duktig hon är, vi kanske skulle kunna anställa henne.”
Så på ett sätt så kanske det vore bra att vara på ett större företag där det är större chans att de vill anställa mig. Men är man på en liten arbetsplats och allt fungerar toppen och man verkligen kommer in arbetet kanske det är större chans att man kan få jobb…. Varför ska saker vara så svåra för??
När jag fick vet att jag skulle läsa denna utbildning hade jag helt klart bestämt mig för vad jag ville göra. Jag skulle vara på IKEA. Det vill jag fortfarande men jag är inte lika säker på hur jag ska göra detta. Märker att det finns en massa massa andra ställen som också verkar vara roliga att vara på.

Snart är det dags att åka ner till IKEA-staden. Imorgon är det skola igen. Skönt att kunna börja på plats istället för att åka hemifrån vid 6.45. Men lite tråkigt att inte få vara tillsammans med pojken min. Fast det är ju inte så lång tid som jag ska vara borta.

Igår var jag på stan och skämde bort mig själv och köpte en tröja och en ny berlock till mitt Pandora-armband! Älskar Pandora smyckena. De är snygga och roliga och går att variera i all oändlighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0