lite tankar om livet

Idag när jag åkte hem från jobbet så gick jag av bussen några hållplatser för tidigt, vid universitetet. Och gick hem där ifrån. Kom på då att detta kanske var sista gången jag går hem den vägen, För nu är det som sagt inte alls många dagar kvar tills jag åkte bort och när jag kommer hem till Linkan igen så bor vi inte kvar här ute i Lambo.

Mins första gången jag skulle gå hem hit från universitetet. Det var en eftermiddag, vi hade haft föreläsning på förmiddagen. Moa följde med mig hem för att byta om och fixa i ordning sig till kvällen, för vi skulle på någon fest inte i stan den kvällen. Mins inte riktigt vad det var för fest men jag kommer ihåg när vi gick hem hit i alla fall. Jag hittade inte och vi gick fel men kom till slut rätt. Idag hittar jag och kan inte förstå hur jag då kunde tycke att det var svårt att hitta här. Det är lite lustigt det där hur snabbt vi anpassar oss till nya omständigheter. Tänkte på vad min vän berättade idag, om att hon träffat sitt ex i helgen och det var så skönt att få det gjort. Det möttes och växlade några artigheter och hon kände att det var helt oki och att hon till och med ställde sig frågande till hur hon någon gång över huvudtaget hade känt något för honom. Tycker att det är så fantastiskt hur vi lär oss att leva med saker som händer!

Det är mycket som har hunnit hände under dessa år som jag har bott här. Kommer så väl ihåg när jag flyttade in och hur det var. Haha ja det var länge sen det.
Jag har förändrats, mitt liv har förändrats och så mycket har hänt.
När jag flyttade in här var jag ny student, pluggade och hade pojk i kalla norra Sverige. Idag är jag sambo men pojken min, jobbar, har tagit examen, och hunnit med både det ena och det andra under åren som gått. Det kanske inte är några jätteförändringar men det är stora förändringar ändå för mig.


Några klocka ord från Nemi...

Kommentarer
Postat av: chili

Nemi é bäst!!:)

2008-12-01 @ 23:42:37
URL: http://hetchili.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0