Årets sista dag

Japp eller jaja inte riktigt då.... imorgon oxå!
Men i alla fall nästsista dag idag.

Så julen har varit trevlig. Vi sov hos mamma och pappa natten mellan 23 och 24 dec. Frukost med gröt och mackor. Och sen blev det lite julklappar.
Vi åkte för bi mormors grav och tände ett ljus där. Och sedan även Patriks pappas grav. Vackert med alla ljus och blommor på gravarna så här till jul.
Julaftonen firade hos Patriks mamma, tillsammans med hela Patriks släkt. Riktigt mysigt. Mycket god mat och lite för mycket godis.
En massa massa julklappar bytte ägare under kvällen. Fick en hel del fina saker.

I mellandagarna har jag jobbat mest hela tiden tycker jag... Eller nja inte helt sant. Igår var Patrik och jag på stan och bytte några julklappar som blivit lite fel och trängdes med alla köpglada människor som hetsade runt och införskaffade rea"fynd".
Gillar inte riktigt att gå på stan dessa dagar då det är rea. Det är för mycket folk  och alla är för köpgalna. Men men vi gjorde i alla fall två fynd... som vi på riktigt behövde! Eller nja ett var till oss och ska bli en födelsedagspresent till vår guddotter som snart fyller år!


Så idag har jag lagat lite mat som ska tas med till nyårsfirandet imorgon. Det blev tofu med tomat och grönsakssås. Hade tänkt att gratinera det men eftersom vi är tre vegisätande tjejer som sak ha maten var av en är laktosintolerant och en glutenintolerant så fick det blir veganmat istället! Men jag hoppas att det ska gå att äta ändå!


Så vad ska jag hitta på de sista timmarna av detta år då? Jo nu ska jag snart åka till Friskis, sen blir det väl lite mat och kanske någon film till kvällen. Och morgondagen blir det jobb mellan 8,30-16,00. Sen hem och byta om för att åka till nyårsfirandet!

Så GOTT NYTT ÅR!!!!


image227

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0