En lång bra dag

Dagen började redan kl 05,30 då väckarklockan ringde allt för tidigt i min smak men ska man jobba så ska man. Efter allt för så timmars sömn så intog jag en frukost bestående av två mackor med smör och ett glas c-vitamin. Kläder på, tänder borstade och ut till bussen i iskylan. Buss hela vägen ut till Björkö. Skala potatis till tusen! Och sen mer potatis! Ni anar inte hur mycket potatis det går åt när man ska göra potatismos till ett helt dagis! det är en del kan jag säga. Så det blev potatismos och ugnsstekt falukorv... kanske inte mitt val av mat men men inte jag som bestämt. Det blev sojakorv för min del kan tilläggas! Sedan efter disk och rengöring av köket en ganska skön promenad till bussen.
Nästan framme i staden ringer min mobil och pojken min vill mötas för att fika i skolan. Så byte av buss och resa till LIU för att fika! Gott och trevligt!
Promenad hem och stopp i affären för att inköpa lite frimärken, (konstigt det där med FRImärken, de är ju inte alls fria, de kostar ju en massa pengar... hmmmm jaja)
Så väl hemma en lite sovstund. Packa väskan med badkläder, handduk och sen till simhallen tillsammans med mamma och pappa. Skönt och kul. Åka vattenrutschbana.
Hemma igen! MAT! Så hungrig. Sen film och nu ska det bli sova av!


image231

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0