Full fart en tisdag

Dagen började med en ilsken pipande mobil som skulle väcka mig 05.20. Sedan frukost! Inte så lätt att äta så där tidigt!
Sedan buss.... för gissa vad... jo jag har fortfarande punka på cykeln.
Och så var jag ute på Björkö... trött som bara den! Men inte sämre på att baka för det! Hela 6st rulltårtor som barnen ska ha i dag när det har fest! Sedan vara det att vara ute med barnen som gällde... i ur och skur! Gillar inte regn men men på Björkö är man ute oavsett väder!
Men när jag åkte hem gick bussen sönder ute vid Tornby... och en stackars kille fastnade i dörren när bussens all el försvann! Men efter lite ringande till trafikledningen och så där lyckades föraren i alla fall komma fram till att hon inte alls visste vad som vara fel och hur lång tid det skulle ta att fixa. Så det blev att gå från Tornby till stan...
Sen skulle jag köpa cykelslang på Clas Olsson! Men vet ni vad... De har tryckt en ny katalog så då skickar de tillbaka alla cykelslangar och får inte in nya förens nästa år! Hur fan kan man göra så? I vilket fall som helst så hittade jag en slang som nog passar till min cykel men den har inte rätt sorts ventiler.... men jag köpte den i alla fall.... så idag när jag skulle laga cykeln då frågar ni pojkvän varför jag inte helt enkelt bara lagar slangen som jag har... så så blir det... så nu har jag i alla fall en slang till övers om jag skulle få punka igen! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0