Sol, olja, bad, bygga brygga

Åkte efter jobbet i fredags tillsammans med mamma och pappa och Patrik till sommarstugan. På lördagen var det riktigt strålande soligt och vackert. Mamma och jag skulle olja altanen men när jag skulle hämta en pall att sitta på så trampade jag fel och stukade foten. Det gjorde ont! Men men i alla fall så blev det lite oljat på altanen och sen blev det bad! Så skönt! Har ju inte varit så badvänligt denna sommar.
Söndagen var det i alls lika vackert väder så då var vi ner och tog bort de gamla plankerna på bryggan och satte dit nya istället. Det kommer att bli så snyggt när det blir klart.
På måndagen var det supervarmt. Men mamma och jag var duktiga och oljade vidare på altanen. Men efter maten så var det så varmt att det inte gick att fortsätta så då blev det bad istället. Underbart! Man får ta till vara de få dagar när det är soligt och vackert en sån här sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0