VARNING!!!

Vill bara höja ett varningens finger!
För jag vill inte att andera ska behöva råka illa ut.
Jag blev efter två veckors anstallning avskedad från Lindorff! Och detta skötte de väldigt dåligt och dessutom på mycket konstiga grunder.
Vi var i Norge på utbildning vecka 1 och 2 i år. När vi reste hem blev vi grymt försenade hem. Vi var i Linköping kl 01.30 istället för kl 20.00.
Till saken hör att han som var vår chef inte var med på resan utan hade istället rest till fjällen, och när vi ringde dem och ville ha hjälp med att boka nya tågbiljetter från Stockholm till Linköping (eftersom vi missade tåget pga att flyget var sent) ville han inte hjälpa till först. Men efter mycket tjafs fram och tillbaka när vi väl var p Arlandafixade de så att vi fick nya biljetter.
Och ingen visstehur det skulle bli med betalning för alla de timmar som vi blev sena med, inte ens den tjej som redan hade jobbat på Lindorff i ett halvår.
Så på lördagen skickade jag ett mail till de andra jobbarkompisarna och även teamledare och skrev att vi tillsammans skulle gå och prata med chefen och kräva att få reda på hur det låg till med betalning och se till att vi verkligen skulle få betalt för timmarna.
På måndagen när jag kom till Lindorff så kom chefen och två till och tog in mig i konferansrummet och radade upp sig mot mig. Jag ensam mot dessa tre!!!! Inte så där jättebra sätt att ta saker på! och utan diskussion och utan förvarning så sa de " Lindorff kan inte stå för såna åsikter som du har uttryckt i mailet, därför avslutar vi denna provanställning. Vi ska vara snälla och ge dig betalt för yterligare två veckor"
Sedan när sa vhefen till mig "nästa gång ta det med chefen istället för med jobbarkompisarna direkt!"

till saken hör:
-De var inte SNÄLLA och gav mig två veckors lön till, det är lag på detta, så det var inget snällt drag från deras sida, utan helt enkelt bara vad lagen kräver.
-De var tre mot mig ensam,och ingen diskussion eller något och ingen förvarning, bara rakt av.
-Det var ju exakt det jag skrev "att vi skulle prata med chefen det första vi gjorde på måndag morgon". Hur fan skulle jag kunna ta dte tidigare????
-De har inget kollektivavtal.
-Och så sa de att om jaghar några frågor så skulle jag höra av mig till chefen och nu har jag maialt fyra gånger med samma frågor och fortfarande inte fått något svar!!!!

De är verkligen livrädda för att någon av de anställda ska få för sig att göra något i grupp! Tänk om de blev tvungna att skaffa kollektivavtal! "hjälp"

Till saken hör att han som var chef sa vid den diskussion om kollektivavtal när vi var i Norge "det är ju inte bara bra saker med det, som tex om vi skulle teckna ett så skulle det första vi gjorde vara att skaffa en stämpelklocka, så vi vet exakt när ni kommer och går, så ni bara får betalt för exakt de timmar som ni är där!"
Detta var det viktigaste han hade att säga om ett kollektivavtal!! haha så lågt!

Så passa er!
Sök inte jobb där! För som sagt kan de göra så mot mig så vem vet vad de kan göra annars! Och är det så här de ser på sina anställda så är det väl som många av mina vänner och bekanta och till och med arbetsförmedlingen och fackförbundet säger "är det så här de ser på sina anställde är det lika bra att slippa dem!"

VARNING!!!!!!!!


image1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0