Ica slutar sälja cigg

DN skriver om Ica i Teg som ska sluta sälja cigaretter. Efter 1 juni kommer det inte att finnas några cigg till försäljning där. Jag tycker att det är ett jättebra initiativ. Om vi gör det svårare att köpa cigg så tror jag att rökandet kan minska ännu mer. Jag hoppas på att fler följder detta. Dock kanske det är lite dubbelmoral över detta från min sida då jag jobba just i en ica butik och säljer just cigg. Fast tilläggas bör att jag inte alls är glad i att sälja cigg.
Handlaren i Teg blir först ut i landet med att sluta cigg. Men han ska inte sluta sälja snus.  Det tycker jag är lustigt. Snus orskar även det canser och skadar hälsan både för de som använder det och för de som tillverkar snuset. Bra början med sluta med snuset oxå säjer jag!

image256
image257
Jag tycker att även snuset borde sluta säljas.
Finns det något vidrigare än detta?

Kommentarer
Postat av: Robert

Haha, fräsch bild ^^

2008-05-11 @ 11:20:29
URL: http://xrob.blogg.se
Postat av: Liljeholmsbron

Jag tycker man ska starta en grupp som Bojkottar ICA om dom tillåter detta förresten skicka Greenpeace in i butiken och låt dom visa vad som är giftigt ohälsosamt dåligt för naturen så får vi se vad dendära ICA handlaren har kvar att sälja kan se honom stående i sin tomma butik tom på varor & Kunder !

2008-05-11 @ 19:14:58
URL: http://blogg.expressen.se/liljeholmsbron

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0