Var det rätt låt som vann?!

Denna ständiga fråga... har vi inte tröttnat på Melodifestivalen? Eller det bara jag som är sjukttrött på detta pengakåta projekt?
Zappade runte mellan kanalerna på Tv ikväll och insåg att det var ju dax igen för detta pråliga jippo. Och i år är det inte bara alla dessa deltävlingar itan de har dessutom laggt till en extra omgång när låtarna ska duelera mot varandra. Och just det ni gissade rätt, detta innebär också att folk ska ringa in och rösta ännu en gång. Det är bara ett sätt att få in ännu mer pengar till hela cirkusen. För inte är det gratis att ringa inte.
Låter jag lite synisk och ogillande. Ja det är nog så. Är inte mycket för detta jippo. Ska ärligt säga att jag inte kan svara på frågan ovan huruvida rätt eller fel låt vann. För jag orkade bara inte se klart.
Visst för så där 15 år sen då var det en spännade händelse. Det var något man kulde se fram mot och tycka var kul när man fick kolla på. Men nu är det ju bara för utdraget och uttjatat när man väl kommer frame till själva stora tävlingen.


Kommentarer
Postat av: Sockerklump

Du vet att de fick en miljon till Radiohjälpen va?

2009-02-08 @ 12:06:29
Postat av: Sockerklump

yes, jag förstår precis vad du menar-tänkte bara flika in det när du pratade så mycket om pengarna! Valet är fritt att titta och ringa! Jag röstade på Caroline af Ugglas-hon rockade =) allt bra här-hoppas du lever väl på Ica!

2009-02-08 @ 16:34:30
URL: http://sockerklump.blogspot.com
Postat av: Iza-Linn

Jag är också trött på melodifestivalen! Låtarna känns inte alls som att höra till nån festival nu för tiden..

2009-02-19 @ 00:25:36
URL: http://izalinnn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0