Ett år

Ja det är ett år och lite till sedan jag var här och skrev senast.
På detta år har det hänt så vansinnigt mycket så du anar inte. Igår var det avslutning för ett av de bästa åren i mitt liv. Ett läsår på textillinjen på Vadstena Folkhögskolan. 
Tänk vad fort ett år kan gå. Fast när jag börjar tänka efter så är det väldigt väldigt länge sedan det var den 14 april 2010. Nu är det kvällen 28 maj 2011. Jag ska säga att jag vet inte helt säkert vad jag gjorde för ett år sedan.
Men läsåret 2010-2011 har jag i alla fall gått på en underbara skola och lärt känna några av det bästa vännerna jag har.
Vilket år det har varit, ett år av skapande, ett år av skratt, ett år av vänskap, ett år att ta med sig i sitt hjärta för evigt!

Så vad har jag gjort detta år då?

-       stickat

-       vävt

-       sytt kläder

-       färgat garn

-       lärt mig ett massa om dräkthistoria och materiallära

-       screentryckt

-       konstruera mönster att sy kläder av

-       virkat

-       knypplat

-       linberedning

-       studiebesök på spännande ställen

-       och en massamassa mer…

 

Och så klart lärt känna underbara vänner, Maria, Sara H, Sara S, Rebecka, Lina U, Lina L, Pernilla och många fler!

 Här kommer lite smakprov på vad vi har gjort under året:







Kommentarer
Postat av: Hanna Ek

Vilken fin design du hade! Kolla gärna in på min blogg och var med och tävla om ett presentkort på H&M, kram.

2012-03-09 @ 03:29:42
URL: http://hnny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0