Det sista ni hör från mig

David Sedaris är kanske USA:s just nu roligaste författare och komiker, han skriver krönikor för bl a Esquire och The New Yorker, är radiopratare i National Public Radio och har skrivit ett flertal böcker och pjäser, däribland Naken som nyligen utkommit på svenska. Nu turnerar Riksteatern och Lumor med den kritikerrosade föreställningen Det sista ni hör från mig, som bygger på texter ur hans genombrottsbok Barrel Fever. En svart, humoristisk föreställning med mycket värme, som i tre parallella monologer presenterar några gränslöst revanschlystna karaktärer.

Detta var kvällens pjäs. Konstig... udda och lite märklig.
Kanske inte det bästa jag har sett måste jag nog erkänna. Jag tyckte mest att den var lustig.
Men intressant att se lite olika teaterpjäser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0